اطفاء حريق اطفاء حريق .

اطفاء حريق

اطفاء حريق با گاز fm200

گاز FM200 يكي از گازهاي خنك‌كننده و اطفاي حريق است كه براي محافظت از محيط‌هاي حساس به آتش‌سوزي مانند سالن‌هاي سرور، اتاق‌هاي كامپيوتري، انبارها، وسايل حمل و نقل، و... استفاده مي‌شود.

اين گاز در حقيقت هيدروفلوروكربن (HFC) با نام تجاري FM200 است كه به دليل ويژگي‌هاي خود به عنوان جايگزيني براي گازهاي خنك‌كننده و اطفاي حريقي از جمله گاز هالون 1301، گاز هالون 1211 و گاز هالون 2402 مورد استفاده قرار مي‌گيرد.

ويژگي‌هاي گاز FM200 شامل سرعت خاموش كردن حريق، قابليت بازيافت پس از خاموش كردن حريق، عدم خرابكاري سطوح، عدم توليد مواد جانبي زياد، عدم تغيير در خصوصيات فيزيكي و شيميايي محيط اطراف و عدم خطرات سلامتي براي انسان و محيط زيست است.

از ديگر ويژگي‌هاي گاز FM200 مي‌توان به غلظت كمتري كه نياز به استفاده از آن نسبت به ديگر گازهاي اطفاي حريق دارد، پايداري در مقابل تغييرات دما و فشار، قابليت تأييديه UL (آزمايشگاه آتش‌نشاني آمريكا)، امكان مصرف در سيستم‌هاي اطفاي حريق سطحي و فضاي باز و قابليت استفاده به عنوان محافظت در برابر انفجار اشاره كرد.

در سيستم به دليل ويژگي‌هاي بالا و محبوبيت گاز FM200 در صنعت اطفاي حريق، از آن به عنوان يكي از روش‌هاي پيشگيري از آتش‌سوزي در محيط‌هاي حساس استفاده مي‌شود.
 


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۲ اسفند ۱۴۰۱ساعت: ۰۲:۴۰:۵۲ توسط:علي موضوع: نظرات (0)